Programmatic Buying

Wat kan ik ermee?
Het is niet zomaar een modewoord: programmatic buying is snel populair aan het worden. Er bestaat nog wel wat onduidelijkheid over wat het nu precies is en wat de voordelen ervan zijn. Ons Traffic team vertelt:

"Programmatic buying is het geautomatiseerd inkopen van online advertentieruimte op een website door hierop te bieden (óf het direct te kopen). Wat super interessant is, is dat je je kunt richten op mensen met specifieke interesses of juist op demografische eigenschappen".

Niet zomaar een hype
Programmatic buying is heel efficiënt en daardoor is het al een hit in kleinere landen, zoals hier in Nederland en in Scandinavië. Je hoeft relatief weinig bezig te zijn met beheer doordat het bieden op de advertentieruimtes die getoond worden aan je doelgroep geheel automatisch gaat. De komende jaren zal de advertentiemarkt tot en met 2019 met gemiddeld 12% groeien. Het belang van programmatic zal dus alleen maar blijven toenemen.

Wil je ook inhaken op de trend? We vertellen je er graag alles over.