Social media

Wist je dat Nederland het hoogst scoort qua bereik door middel van social media in vergelijking met de rest van Europa? Het toffe aan het werken met social media is om ervoor te zorgen dat je inhoud creëert die zó interessant is dat mensen het willen delen. 'Viral gaan', noemen we dat. Dat is eigenlijk zorgen voor online mond-op-mond reclame. Heel effectief en er is weinig inspanning voor nodig, behalve dan het daadwerkelijk (blijven) maken van content. De kern van deze nieuwe media zit hem in de dialoog die je aangaat met de doelgroep en het bereik dat je daarmee genereert. Maar via welke kanalen ga je dit doen, past dit bij de organisatie, en hoe moet dat dan?

Op welke social media moet ik inzetten?
Waar Pinterest interessant kan zijn voor een meubelzaak is dat het niet voor een zorginstelling. Niet elk sociaal netwerk is dus per definitie geschikt voor jouw organisatie. LinkedIn is een voornamelijk zakelijk netwerk en meer geschikt voor B2B, terwijl consumenten voornamelijk op Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter zitten. De keuze voor een geschikt kanaal is onder andere afhankelijk van waar je doelgroep actief is en wat je wilt bereiken.

Wat houdt de dienst Social Media in bij PANGAEA?
Social media is uiteraard pas interessant als je er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen. En blijft doen! Dit is vaak makkelijker dan het klinkt - pfoe, nog meer extra werk... Dat valt best mee. Zorg dat je intern iemand aanwijst die zorgt voor het onderhoud en reserveer er periodiek tijd voor. Onze social media expert kan je adviseren en ondersteunen.

Social Media Monitoring
Als er iets wordt gedaan op social media is het wel het geven van meningen. Wat wordt er over je bedrijf of merk gezegd? Door wie en in welke mate? Om dat in kaart te brengen voeren we een Quick Scan uit, waarmee we de online reputatie en interactie rondom je bedrijf of merk nauwkeurig kunnen meten en analyseren.

Social Media Campagne
Het succes van een social media campagne zit hem in de betrokkenheid van de doelgroep bij je merk en het bereik dat je gedurende de actie realiseert. Wat is er nodig om dit te realiseren? Om te beginnen het ontwerpen en bedenken van slimme social media campagnes. Dat doen we graag voor je.

Social Media Strategie
Wat wil je bereiken met de inzet van social media? Hoe zetten we kansen om in concrete acties? Wie wordt er verantwoordelijk? Is mijn organisatie wel klaar voor een social media strategie? We vertellen je waarom het belangrijk is om mee te gaan in deze ontwikkeling en geven je het antwoord op deze vragen.

Social Media Webcare
Wij zien een nieuw spreekwoord aankomen: "met Twitter snel niet meer bitter" (in plaats van de beller is sneller). Dat is ook écht zo. Een klant met vragen en/of klachten post deze online en met webcare kun je hierop reageren en support verlenen. Kijk bijvoorbeeld eens naar providers, die doen dat goed. Waar je telefonisch soms wel een kwartier in de wacht kunt staan kan een probleem met 2 'tweets' opgelost zijn. Snelheid! Daar houden consumenten van.

Social Media Advertising
Het is ook mogelijk om heel gericht te adverteren op basis van bijvoorbeeld leeftijd en opleiding. Dit kan met de uitgebreide mogelijkheden van Facebook en LinkedIn Ads.

Geen idee waar je moet beginnen? Geen zorgen. We bieden ook een social media workshop aan.