PANGAEA wint internationale pitch Worldhotels

29-4-2015

Marketingstrategie en design van PANGAEA favoriet

Amilla FushiWorldhotels – een exclusieve internationale groep van onafhankelijke vier- en vijfsterrenhotels – verkiest PANGAEA voor de ontwikkeling van hun nieuwe website waar ruim 500 hotels een plek zullen krijgen. PANGAEA wint hiermee de pitch van vier andere internetbureau’s afkomstig uit Berlijn, Londen, New York en Singapore. Het webdesign van PANGAEA voldoet volgens de jury niet alleen aan de (uiterlijke) kenmerken maar ook aan de juiste marketingstrategie: een gepersonaliseerde website per bezoeker.

Gepersonaliseerde website

Omdat Worldhotels verschillende nationaliteiten en type bezoekers (zakelijk of particulier) trekt, is het van belang een website te ontwikkelen die hierop inspeelt en aansluit. Afhankelijk van de keuzes die de bezoeker maakt op de website, wordt een passende hotelaanbieding gedaan en de bezoekerservaring geoptimaliseerd. Naast het voordeel voor de bezoeker is dit een bewuste marketingstrategie waarbij geanalyseerd wordt wat er nodig is om de bezoeker te converteren naar hotelgast.

Bezoekers inspireren: dream-do-dare

Bezoekers moeten geïnspireerd worden bij het boeken. PANGAEA haakt hiermee in op de nieuwste trend: bleisure-travelers, die op hun businesstrip ook nog wat pleasure willen beleven. Aan de hand van originele bucket-lists en foto’s van de omgeving, kunnen bezoekers een geschikt hotel kiezen. Dit is ook aantrekkelijk voor bijvoorbeeld travelagents en eventplanners.

Samenwerking met Worldhotels

Op dit moment zijn we bij PANGAEA Internet Marketing hard aan de slag om de marketingstrategie nog verder uit te werken en te starten met de development en implementatie van de nieuwe website voor Worldhotels. Worldhotels is geen onbekende voor PANGAEA. De afgelopen jaren zijn talloze websites ontwikkeld voor individuele hotels die onderdeel zijn van Worldhotels, zoals het Worldhotel Bel Air in Den Haag, Caravelle Saigon in Vietnam en Amilla Fushi op de Malediven.