MARKTLEIDER
PANGAEA Digital Agency heeft een onderzoek uitgevoerd onder meer dan honderd e-commerce bedrijven en daar zijn 9 elementen uitgekomen die het verschil maken tussen falen en zo succesvol zijn dat je marktleider wordt. Deze 9 elementen zijn onder te verdelen in Strategie, Marketing en Technologie.
Artikel FD:
Strategie - 10 keer beter dan de
concurrentie.
Strategie begint met de toekomstvisie
van de founder. Succesvolle bedrijven
zijn minimaal 10 keer beter dan hun
concurrenten. Dat zijn ze niet op alle
onderdelen, maar juist op die onderdelen
die voor hun klanten belangrijk zijn. Ze
hebben uitgezocht welke onderdelen voor
de klant essentieel zijn en blinken daarin
uit. De onderdelen die niet belangrijk zijn,
doen ze helemaal niet of maar matig.
Bedrijven die 10 keer beter zijn, zijn
allemaal bewust of onbewust gestart met
een purpose, een duidelijke reden waarom
ze doen wat ze doen. En ze hebben
deze purpose tot in de kleinste puntjes
doorgevoerd en zorgen ervoor dat hun
prospects en klanten dit voelen bij iedere
interactie met hun bedrijf.
Met behulp van de B-HAG, de Big Hairy
Audacious Goal, het heldere doel voor
waar je staat over 30 jaar, zorgen ze ervoor
dat ze focus houden op wat belangrijk is en
wat niet.
Daarbij gebruiken ze een financieel
business model waarbij iedere uitgegeven
1 euro minimaal 4 euro bruto marge
oplevert. Zo zorgen ze ervoor dat ze
groeien, kunnen experimenteren, goede
marge overhouden, en als het even tegenzit, kunnen ze toch blijven investeren.
Artikel FD:
Marketing - ideale customer journey
De winnaars domineren alle kanalen
waar hun prospects en klanten zich
bevinden en maken winst op alle
campagnes. Ze bepalen de customer life
time value en combineren de campagnes
met het financiële business model, zodat
iedere individuele campagne bijdraagt aan
de winst. Ze creëeren een e-commerce
platform dat vanaf de eerste indruk de visie
van de founder uitstraalt en waarbij de
customer journey naadloos aansluit bij de
behoefte van de bezoeker.
Wat succesvolle bedrijven niet vergeten,
is wat vaak over het hoofd wordt gezien:
ze koesteren hun bestaande klanten. Ze
zorgen dat ze klant blijven en meer omzet
maken door slimme cross-, up- en add-sell
strategieën te implementeren.
Artikel FD:
Technologie - technologische
voorsprong.
De winnaars hebben stuk voor stuk
een duidelijke technologische voorsprong.
Als eerste hebben ze een platform dat
meegroeit met hun huidige behoefte en de
fase waar ze inzitten. Een te complex en
duur e-commerce platform zorgt ervoor
dat er te weinig wordt geïnvesteerd in
marketing. Een te beperkt en goedkoop
platform kan de eisen en wensen voor de
groei niet aan. Ze beseffen dat meerdere
keren naar een nieuw platform overstappen
tijd en geld kost en altijd zorgt voor een
(tijdelijke) drop in de groeicurve.
Succesvolle platforms zijn naadloos
geïntegreerd met het ERP systeem waarin
de logistiek en finance efficiënt wordt
afgehandeld, zodat een groei van meer dan
100% jaar over jaar zonder problemen
verloopt.
Ideeën worden gebaseerd op gevoel en
keuzes worden gemaakt op basis van data.
Zoals Jeff Bezos al zei: “If you don’t know
the details about your business, you’re
going to fail.” De succesvolle bedrijven
gebruiken de data om inzicht te krijgen in
iedere stap en dit inzicht te gebruiken om
het gedrag van de bezoeker real-time te
beïnvloeden.
EXACT
Wij integreren het e-commerce platform naadloos met Exact Globe en Exact Online.
Pangaea maakt het waar sinds 2010.
WE GROW YOUR BUSINESS.
Samen weten hoe we jouw producten online het beste kunnen verkopen en de sales een boost geven. Ons proces is zo ingericht om de samenwerking te maximaliseren.
Wij geloven dat een E-commerce platform echt succesvol wordt als Strategie, Marketing en Techniek naadloos met elkaar zijn geïntegreerd.
1. STRATEGY
We starten het traject met de Digital Strategy Workshop waarin we de Strategie, het Visual Design en de Customer Journey bepalen.
Het is een inspirerende 1e stap naar succes!
2. MARKETING
Wat is je doelgroep en waar bevindt deze zich op het internet? Wat is er nodig om deze doelgroep over te halen naar je website te komen en op de website te converteren naar klant en vervolgens raving fan!
3. TECHNIEK
De techniek staat in het teken van de Strategie en Marketing en is belangrijk om de ambities waar te maken. De techniek schaalt mee, zorgt voor een naadloze integratie met Exact en maakt het de prospect/klant Easy om te bestellen.
CONCEPT & DIGITAL STRATEGY
Dè workshop om meetbare doelen te stellen en deze vervolgens te bereiken. Zeer inspirerend en de 1e stap naar succes!
VISUAL DESIGN & CUSTOMER JOURNEY
De eerste indruk bepaalt. Wij zorgen voor het juiste design en een customer journey die perfect past bij de wensen van jouw klant!
CONTINUOUS IMPROVEMENT
Wij testen, analyseren en optimaliseren de website op basis van onze kennis, ervaring en gemeten data. Wij kijken naar wat er speelt en ondernemen hier direct actie op.
LOGISTIEK
Optimale logistieke samenwerking tussen verschillende vestigingen en een centraal magazijn in de Exact webshop.
- Inzicht in voorraad
- Koppel meerdere webshops
- Bestellingen worden direct verwerkt tot order
- Directe verkoop aan eindconsument
BUSINESS INTELLIGENCE
In één oogopslag de kerncijfers van je onderneming met realtime dashboards. Krijg direct inzicht in:
- Voorraadniveau's
- Geplaatste orders
- Backorders
- Reserveringen
NAADLOZE KOPPELING
Voorkom fouten en verhoog efficiency door Exact Globe digitaal te koppelen aan je andere systemen.
- Koppel meerdere webshops in één systeem
- Direct in contact met de systemen van je leveranciers
- Bespaar 10 minuten per order
- Volledige controle over je voorraad en orders
Exact Online API limieten
Exact Online heeft steeds strengere API limieten. Dat betekent dat derden beperkt worden om data uit Exact Online te halen. Vanuit PANGAEA hebben we een uitgebreide caching service ontwikkeld waarmee zeer efficient de gegevens uit Exact Online worden gehaald zodat je daar als klant niets van merkt. Ook real-time data, zoals prijzen en voorraad zijn daar onderdeel van.
Wil je meer weten over de API limieten van Exact Online, neem dan hieronder contact met ons op.


DEZE KLANTEN ZIJN FAN
PANGAEA heeft sinds 1995 voor veel klanten het verschil gemaakt op het internet.
Bekijk onze Exact cases en ontdek de mogelijkheden!

Een goede eerste indruk is essentieel om de bezoeker van je website het vertrouwen te geven dat je de juiste partij bent. Met een duidelijke focus op de customer journey gaan we het gesprek aan met de eindgebruiker.
Wij geloven dat een E-commerce platform moet meegroeien met het succes van jouw organisatie. Ons doel is om de online activiteiten het best renderende saleskanaal te maken en te laten blijven! Het Digital Impact platform is ontwikkeld om klein te kunnen beginnen en groot te eindigen.
Hoe? Neem contact op met Bas Kroontje, hij vertelt je graag wat er nodig is om succesvol te zijn.